Citat:
Ursprungligen postat av Stefulainen
Finska resebyråerna erbjuder nu "bara" Kos, Samos och Skiathos om man inte vill fara till Kreta eller Rhodos. Vilka av dessa skulle rekommenderas? Hurudan ö är Kos? Jag har hört att Skiathos har ganska mycket (för myclet?) turister? Någon nämnde också att de skulle ha fått nåt flyktingproblem, men kunde inte precisera vad som menades med det. Behöver nästan en ö med flygfelt eftersom vi reser med två småbarn (annars skulle ju skopelos, som också erbjuds, vara ett alternativ).
|
Skopelos er en flott øy, båtturen fra Skiathos er ikke lang. Personlig trives jeg bedre på Skopelos enn på Skiathos. Kanskje gikk jeg i land med 'fel fot', for meg var Skiathos litt alla kanari. Byen er livlig og strendene flotte. Ellers er Kos en øy som har fått mye 'pepper'. Men strendene er generelt bra om man foretrekker sand og strandnære tavernaer, bussnettet strålende synes nå jeg da, man kommer seg raskt og lett til strender utenfor byområdet. Etter min mening er de sistnevnte ikke særlig attraktive. Dog; Kos er et knutepunkt hva gjelder ferger til andre og mindre øyer. Det tar ikke lang tid å komme seg videre til eks. Kalymnos, Leros, Patmos. Men det gjelder jo også Rhodos, om man velger kun fly.
Hadde jeg hatt bare en uke til rådighet og reist charter med barn, ville Skopelos vært en av favorittene. Eller Skiathos.