Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-23, 00:56
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Högre alkoholpris!

Hej,

Jag vill börja med att säga, att enligt min åsikt, så greklands ekonomi ett stort sorgebarn för Europa.

Med det sagt, så är det fritt fram att kritisera och att raljera!
Nej, sannerligen inte!

Jag anser att grekland, i likhet med många länder, inom och utanför €-området, har gjort det som är alla nationers skyldighet.
Nämligen att se till invånarnas bästa och sett till att alla moderna samhällstjänster står till buds. Det gäller sjukvård, lokaltrafik(alla bussar vi gillar att åka på öarna för en spottstyver), a-kassa, rena gator och alt annat som vi tar givet, men som faktiskt är en ansträngning för många länder.

Peter: Jag liksom du hoppas att vi "turister" inte drabbas, men tyvärr så är det oundvikligt. Men när jag läser dina rader så kan jag se en tydlig sorg angående utvecklingen. Ta inte dett inlägg som ett verktyg för angrepp, jag håller med dig. Jqag gillar verkligen din analys. Du råkar inte vara en ekonom?

Även jag är sorgsen, men min sorg är inte specifik mot Grekland, min sorg är att EU/EMU anslutna nationer visar så dålig vilja att hjälpa medlemsnationer i kris. _Alla mina barndomsår inom EU/EG känns bortsopade tack vare snåla nationer. Och tyvärr så är viljan att stå utanför EMU/EURO det största tecknet på snålhet o opportunism som jag sett inom Europa.

/Grimm, som avskyr halvmesyrer, oavsett!
Svara med citat