Sv: Nygrekiska!
Jag har gått distanskursen på Stockholms universitet och jag tycker den var jättebra. Vad jag har hört av sådana som gått ABF och Medborgarskolan och liknande så är det mest blaj på de kurserna. Här är det ordentligt, med grammatik och sånt. Men så får man kanske vara beredd på att plugga också. Har en jobbarkompis som just nu läser spanska på en sån abf-kurs eller liknande och de kommer ju ingenstans. Och det betalar man 2500 kr för. För 10 gånger! På universitetet får du 20 gånger för 300 spänn (exkl kurslitteratur). Den här distanskursen är bra för att man kan sitta hemma och plugga när man vill och för att det är riktigt bra "lektioner". Nackdelen blir att man kanske kan känna sig lite isolerad. Jag gjorde det i alla fall på den andra terminen av kursen då jag tyckte att det inte var någon fart i det virtuella klassrummet och då blev det lite tråkigt tyvärr. Och så känner jag ju inga greker. För dem som känner greker gör det kanske ingenting. Men första terminen var toppen! Absolut värt det. Man lär sig mer än bara massa fraser.
|