Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
Men det må da ta lengre tid enn buss eller tog fra Athen? Ok, man kan ha flaks med ferjetidene, men først metro eller buss fra flyplassen til Pireus, deretter ferjen. Har du noen idé om hvor lang tid det tar, forresten?
Man kan ta tog fra flyplassen til Korinth på under halvannen time, et tog som går en gang per time. Eller fra Stahtmos Kiffisos i Athen til Korinth på omtrent samme tiden. Er klar over at det å reise ikke alltid handler om tid, men...
Hvis man derimot befinner seg i Pireus når man skal til Peloponnes, kan det jo være en god idé med ferje 
|
Jo, det har du sikkert rett i. Jeg nevnte det mest for å synliggjøre alternativer når det gjelder reisemåter. Jeg er jo en ferjefrik, vet du ;-) og det var liksom det jeg hadde å bidra med :-)
Det tar omtrent to timer med hydrofoil til Ermioni. Da tar det sikkert tre timer med vanlig ferje.
Til Porto Heli tar det to og en halv time med hydrofoil. Jeg tror ikke det går vanlig ferjer dit, i hvert fall ikke fra Pireus.
Jeg ser jo på det som mest interessant å kombinere den delen av Peloponnes med de Argo-Saroniske øyene, selv om jeg er helt på det rene at Peloponnes er flott nok i seg selv. Jeg er jo øy-frik også, vet du ;-)
Kan jo også nevne at det går an å ta ferje til Peloponnes fra Kreta når jeg først er i gang :-)