Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-13, 21:27
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bokat med Cimber Sterling air

Självklart skulle jag föredra att flyga direkt till Aten Santorini eller någon annan ö, men den möjligheten fanns inte nu till en rimlig kostnad. För mig är det förutom ett bra pris viktigt med bra ankomst och avgångstider och så kort flygtid som möjligt. Att komma fram sent på kvällen kan innebära en övernattning i Aten vilket äter upp det man ev. sparat på en billig flygbiljett.

Vi flyger från Arlanda med SAS och byter i Köpenhamn till Cimber air och landar i Aten kl.12.30. Perfekt, då hinner vi till Pireus och första bästa färja till Paros eller Naxos. Hem från Santorini kl.17.45 men Norwegian. Möjlighet finns då att komma med färja samma dag som vi flyger hem även om det är troligast att vi tillbringar ett par dagar på Santorini innan hemresa.

Priset per vuxen blev 2000:- tor, vilket känns som ett väldigt bra pris. Lite orolig var jag dock att boka med lågprisbolag. Men efter att ha läst i dagens svd Näringsliv om hur dåligt SAS går så känns det som att det inte spelar så stor roll vilket bolag man bokar med, många går med förlust och det är en osäker bransch.
Svara med citat