Sv: Hur viktigt är vädret?
För 10-15 år sen så var det mycket mer "intressant" för mig att vara i solen..jag åt i solen, gick i solen, åkte vespa i solen, pressade på stranden i solen och blev inte glad då vädret var svalt...
..men åh så det ändrats! Åker vi på sommaren så åker iväg före midsommar för att det inte ska vara för varmt, men vi upptäcker mer och mer att det är FÖR varmt redan då...Vi kommer nog att försöka få till Greklandssemestrar på annan tid än juni-aug i fortsättningen. Jag och maken klarar inte alls av den stekheta värmen längre. Vi blir griniga och gnälliga och skugga hjälper inte alltid...
Vårresorna i februari och mars-april har varit fantastiska upplevelser med lagom värme och bedövande blomsterprakt..t o m vattnet har varit badbart 16-17 grader.
Höstresorna har dock varit de mest underbara, två till Kreta och en till Aten i september/okt, och så mina 2 sena oktoberresor, förra året med helt perfekt väder och bara nån enstaka regnskur,( kommer ens inte riktigt ihåg om det var nån), men mulet var det några dagar i alla fall...Årets resa var ju extremt regnig men helt underbar ändå...så för mig är sämre väder inte alls något avgörande för om semestern ska bli lyckad eller inte.
Och efter denna resa förra veckan så spelar det ÄNNU mindre roll med vädret än förut för nu vet jag hur underbart mysigt det kan vara ändå....Möjligen är fuktigheten på rummet inte så kul om det regnar mycket, det ska vara det enda.
Lissi
|