Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-04, 14:09
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Hur viktigt är vädret?

Vet att det är egotrippat att citera sig själv, men så här skrev jag på ett annat ställe gällande vädret:

"Jag älskar svensk sommar. Nej, jag älskar vad svensk sommar egentligen borde vara: Sol och värme varje dag, regn när och var det behövs (fast bara på natten), vind i lagom mängd och så vidare. Men det är tyvärr en utopi. Vill man absolut ha bra väder på semestern, som jag till exempel, så får man snegla åt sydliga breddgrader. Jag är en av de som hellre vistas i stekande sol med 40 graders värme än i mulet väder med ynka 20 graders (så kallad) värme. Som hellre badar i ett fesljummet hav än i en iskall insjö. Som hellre äter något odefinierbart friterat än sill och färskpotatis. Som hellre dricker ett glas vin på en fullsatt uteservering än en öl i bersån. Som hellre… ja du förstår vad jag menar. Jag erkänner, jag är besatt av att ha det varmt och skönt på min semester. Annars blir jag kinkig."

Därför åker jag gärna till Grekland även i juli. Dock inte i augusti, men det beror mer på priserna och trängseln. Men resten av familjen är tyvärr inte så värmetåliga, så det brukar bli i juni som vi åker. Fast efter skolan har slutat. Och då är det varmt och skönt.

Men, som de andra säger i tråden, naturligtvis är det så mycket mer än värmen som lockar när det gäller Grekland. Men om Grekland hade legat där Färöarna nu ligger, hade i alla fall jag inte satt min (iskalla) fot där.
Svara med citat