Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-02, 21:05
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Bra Stockholmsrestauranger?

Oj,
Det var en STOR fråga, så jag skall väl försöka begränsa mitt urval något...
Bästa restaurangen: Matthias Dahlgren! utan konkurrens. Kanske lite i dyraste laget, men faktiskt värt upplevelsen, även om man bara får plats i baren, för matsalen är bokad en månad i förväg

Den i mitt personliga tycke trevligaste greken: Mykonos på S:t Eriksgatan 95, inte dyrt, har "riktig" retsina och snålar inte på ouzon. Maten är riktigt bra! En varning dock för deras skordopsomo (stavning?), inte god, men när de väl börjar använda smör istället för margarin...

Några andra tips:
Långbro värdshus, bra mat, humana priser, dock inte billigt.

Sedan finns det en Etiopisk restaurang på ringvägen nära skanstull, i ett av blomsterfondens hus, inte dyrt och garanterat lite ovanligt.

sedan finns det Wedholms fisk, en ganska bra fiskrestaurang, på nybrokajen 17.

Sushi: Roppongi på hantverkargatan. Det finns två stycken i denna "kedja", men det är den på hantverkargatan vid S.t Eriksgatan du söker.

Elektra, en grekisk restaurang i Sundbyberg. Jag har ätit där en gång med min dåvarnade flickvän. Maten var bra, men servicen var sådär, och min dåvarande var inte imponerad efter 20 år i Grekland.

vad mer?

Några kvarterskrogar?
Linas bar på hantverkargatan, nu när Hoa-hoa inte längre är ägare så känns det både gladare och fräschare. De serverar kött. nån enstaka fiskbit o pasta, men mest kött.

Systrarna Lundberg på rörstrandsgatan, hyfsad husmanskost till vettiga priser. Kan dock vara ganska fullt.

Bra lunch: Food court i Kista Centrum, hyfsat urval av restauranger, inte lika bra som för 4-5 år sedan, men fortfarande ett kul ställe för en lunch.

Om du har lite mer precisa önskemål så hjälper jag dig gladeligen lite mer!

/Grimm, som nu blev sugen på mat...
Svara med citat