Hej!
Nu måste jag äntligen hinna skriva lite! Snart har vi varit hemma i en hel vecka! (skäms på mig!) Rekommenderar verkligen Grekland i Oktober!! Oj, vilken semester vi haft!
Grekland och öluffa var verkligen en grej för oss alla tre! Vi har haft det sååå bra! Lilla Viktor har haft full uppmärksamhet från alla vi mött och blivit otroligt väl omhändertagen. Vad gäller restauranger, biluthyrningar och andra serviceinrättningar så har folk vridit sig ut och in för att han skulle ha det bra och vi tyckte ibland nästan att han blev pinsamt bortskämd!

Stränderna var underbara både på Tinos, Paros och Naxos. Men.. Vem kan klaga på att ha en hel sandstrand nästan bara för sig själv! Jag fick nästan nypa mig i armen när jag såg ut över ett spegelblankt medelhav i badbukten på Naxos där Lillpojken och hans far busar runt helt själva i vattnet! Vattnet var dessutom varmt! Detta sagt av en erkänd badkruka!
Tinos var fantastiskt och motsvarade mer än alla alla våra förväntningar! Vi tog snabbfärjan ut från Rafina redan vid tre och blev mötta av Nikoleta. Kärlek vid första ögonkastet och vad vi än gjorde resten av tiden på Tinos så frågade lillpojken "Men var är Nikoleta..?"
Vi hyrde bil precis vid hamnen "Jasons Rent a car" och fick en välskött liten Hyundai med bilstol till lilleman. Vägarna är smala och slingriga och jag uppfann ett helt nytt begrepp - bilsvindel!

Jag som aldrig ens varit höjdrädd trodde hela tiden att vi skulle kasa i väg i det lösa väggruset i kanten på vägen. Men ååååh vilka byar vi såg! Som att köra omkring i ett vykort!
Vädret var fint hela resan, om man bortser från att det blåste som attan vid ett par tillfällen. Men om man bara letade upp lä, så fanns värmen kvar och vi badade nästan varje dag hela resan igenom! Stränderna på Tinos var kanon! Jag förstår inte alls varför de fått så dåligt rykte! Klart, jämför man med korallstränder i Thailand, Malaysia eller Maldiverna, så kanske de inte är lika bländvita, men verkligen fina och jättebra att bada i för alla oss!
Fortsätter med de andra öarna, samt våra sammanfattande tankar och sikter på lämpligare ställe i forumet.. (Hm?) Imorron, eller så..