2009-10-25, 15:29
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Resestilar, hur många har vi?
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S
När man åker runt på öarna möter man ofta folk med ryggsäckar både på rygg och mage. Själv har jag aldrig förstått finten med att ö luffa med ryggsäck, det verka enbart opraktiskt, tungt och svettigt. Ryggsäck använder jag när jag är i väglöst land som fjällen.
Jag använder mig av en mjuk resväska på hjul vilket fungerar förträffligt.
Tobbe
|
Det här med ryggsäck har jag inte anammat alls! Håller fullständigt med dig, Tobbe. Möjligtvis att jag har en tunn, lätt dagryggsäck till stranden men där går gränsen. Det känns bara jobbigt att ha nåt på ryggen som skaver, är tungt och som man måste ta av sig så fort man ska ha något. För mig är det ett väldigt opraktiskt sätt att ha packningen med sig.
Mina första resor var med hård resväska, första gången var den lånad. Investerade så i en egen och den fick hänga med flera år. Köpte en större hård väska som fick följa med en gång... Sedan ett antal år tillbaka är det bara rullbagar som gäller! Har alltid åkt charter men sedan 2002 har det blivit flygstol om jag åker till Kalymnos. Charter åker jag med min man som gärna vill att allt ska vara ordnat och klart... Fast det blir inte så ofta, det är mest med tjejerna jag åker - en riktig tjejsemester!
/Eva
|