Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-23, 22:58
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hellas' topp 25

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
17. Thassos, som virker mer ”ekte gresk” enn mange andre øyer.
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Lissi - som tycker Tinos borde varit med
Jag fick en rapport tidigare i höstas från Thassos. Som i och för sig var positiv, men som sade att man har börjat anpassa sig till turismen även där...

Lissi har helt rätt! Tinos skulle varit med om det gäller orörda öar! Jag har faktiskt under några år funderat på om Tinos avsiktligt undviker denna typ av publicitet för att hålla en låg profil mot turismen pga kyrkan? Eller om det är något allmänt i Grekland att den ska "hållas hemlig..."

Oavsett vilket. De som söker ett ställe där man upplever vanligt Grekiskt vardagsliv utan anpassning till turister har ett ställe att åka till. Ni behöver inte tro mig! (Jag har ju bara tjatat om Tinos sedan 2001...!) Läs vad Lissi och Marianne har skrivit om ön... Och jag lurat ner några andra dit också... Och jag vet ju att det var många fler där i somras som inte sagt något ännu... Gör de! Säg något!!!

Samtidigt vill jag inte att ön ska bli infesterad av turister. Så jag kanske ska tagga ner lite......

Citat:
Ursprungligen postat av grimm Visa inlägg
....de orter som nämns kommer väl att bli nerlusade av blekfeta män i shorts, strumpor, sandaler utan t-shirt som längtar efter TV:n, ivrigt påhejade av en kräftröd kvinna i shorts, sandaler och en topp med taskiga resårer, och en keps från lokala souvenirshopen...

Citat:
Näää, nu var jag elak! Det är inte meningen att vara elak...
Det var det visst...

Citat:
Grimm, som spenderat för mycket tid hos kund på senaste....
De bästa hos människan är kunden... Been there, done that... Tooooo long...
Svara med citat