Citat:
Ursprungligen postat av FMB
Visst står det ett pris på biljetten. Men eftersom jag från början inte visste priset trodde jag på det pris som dom sa till mig att betala.
Alla gånger jag åkte buss sa de samma pris till mig, 3 € när priset egetligen var 2.70€ för den resan.
Alltså alla lurar en!
;/
|
Hhhmm, Alla?
Jag har aldrig blivit blåst på lokaltrafiken någonstans i världen, var jag än har bott eller turistat, Så om vi kombinerar "alla" med "ingen" vad får man då? Schrödingers blåst-på-pengarna-låda? Eller kan vi helt enkelt säga att
en person råkat illa ut?
Eller kan det vara så att du bott på din ort typ 3-4 månader nu?
Första 3-4 månaderna brukar gå bra, sedan är "smekmånaden" över. Då börjar man se allt som man inte såg, eller valde att inte se från början. Jag har gjort det många gånger själv, närhelst jag flyttat till annan ort, vare sig nytt fylke eller rike, så efter de första 3-4 månaderna så retar man sig på "allt". Det går över efter ett tag, om man nu inte bär på tanken att man kommer att flytta "hem", då blir livet på plats ett levande h-e och Sverige ett paradis på jorden. Om man flyttar "hem" till Sverige då brukar hemkomsten bli en kraschlandning. Det har jag också varit med om ett par gånger.
Så mitt råd är följande: sitt lugnt i båten, och njut av färden. Man lär sig aldrig så mycket som när man är ny...
/Grimm, som drabbas av en fruktansvärd hemlängtan ibland. Men var är hemma?