Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2009-10-01, 19:44
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Tiggare i Rethymnon

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Anna Pernilla, liselotti, Hellen - vilka alternativ tror ni att de här människorna har?

Om ni själva fick välja mellan en vettig försörjning och förnedringen i att tigga, vilket skulle ni välja?

Kan ni verkligen inte se att det handlar om utsatta människor även om de "byter om till tiggarkläder"? Och varför skulle någon som har pengar "spela fattig"?

Håller med dig i dina inlägg, det är tragiskt oavsett hur tiggeriet går till. Och barnen är ju alltid oskyldiga i mina ögon. Det man ska tänka på är ju att de vuxna vi ser också är en produkt av sin uppväxt och att alla på sätt och vis är en kedja i en obruten länk...
Vi ifrågasätter gärna de vuxna som utnyttjar sina barn men glömmer att det kan ha blivit ett sorts naturligt tillstånd dr de inte vet bättre eftersom de själva gått igenom exakt samma sak. Jag menar i vilken skola ska dom lära sig om barns rättigheter och sina egna skyldigheter? Sen kan jag hålla med om att om det är någon som ser röken av pengarna så inte är det den gravida tonåringen som vädjar till dig att köpa rosor, eller den smutsiga pojken med dragspelet... Pengarna hamnar garanterat i någon annans ficka. Av den anledningen ska jag tillägga,var det också så att min chef alltid gav mat och dryck till barnen som kom förbi istället för pengar.
Svara med citat