Citat:
Ursprungligen postat av seaside
Det är riktigt som Islandshorse skriver att det kommer att bli en kraftig neddragning av platser till Karpathos nästa år. Det verkar som det är förväntat en nedgång med resandet??
|
Detta beskrivs av allt flera.

Jag tycker mig ha märkt påtaglig neddragning även mellan 2008 - 2009. Inte minst hos Apollo, men även de andra drakarna. Min teori är att finanskrisen skrämde dem till att dra ned, men att de nu upptäckt att effekten blivit att de säljer slut bättre till ordinariepris och "slipper" dumpa så mycket till sistaminutenpris. = Lite mindre volym men säkert väl så bra lönsamhet.

Tyvärr drabbar det ju oss som försöker vara lite "ekonomiska" och hitta billiga restresor och även ordinariebokningar till låga priser. Jag tycker mig ha märkt en dramatisk skillnad även på enbart flygstolar, hos såväl charter som reguljärflyg. Men .............

.......... vi som lever nästan dagligen med Kalimera har ju åtminstone fördelen av att fånga intressanta bokningstips från våra Kalimera-vänner. Det gör ju att vi har all anledning att både ge och kolla bokningstips oss emellan på Kalimera.
/

Mats