Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-18, 09:23
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snabbdagbok från höstresan.

Fredag morgon 18 September. Under gårdagens afton anlände tvenne nya gäster till Hotellet. Två holländskor. De medförde förutom packningen även en stor halvkilos plastburk med friterade ”small fishes” Visst, vår sedan i söndags stationära rödgula huskatt övergav oss genast till förmån för holländskorna. Svikare!!

Men, det visade sig att holländskorna varit här i Juni och sett katten som sin redan då. Därtill hade de trakterat katten med dessa goda fiskar hela tiden.
Lite ödsligt nu utan huskatt, men det får man ta.
Gårdagskvällen uppe på Jimmys Balcony bjöd den goda maten som vi förväntat samt utsikten att minnas inför den kommande vintern hemma.

Vi hörde på Västerbottensradion i morse att det vid pass 06.00 var minus en grad hemma i Umeå. Burr!! Men, vi hava ju dryga två veckor kvar här i den varma och soliga grekiska övärlden.

Idag avser vi ta turen ner till Lambi, nio kilometer med taxi, att avnjuta strandtavernans mer än vansinnigt goda flamberade Cheece saganaki. Det är på lambistranden alla turisterna plockar vackra skimrande stenar, detta oaktat det finnes skyltar med förbud på att avlägsna stenarna. Märkligt att detta ej respekteras.

Det här med TV på rummen nu. Vi samspråkade med Hotellets Eva i går kväll. Eva lät meddela att grekturisterna kräva TV på rummen, tyskar och holländare samt italienare likaså. Skandinaverna är alltid helt ointresserade av tv-tittande på sin semester. Frågan må ställas. Tittar ni kalimeror på tv när ni vistas i övärlden?

Anoula! Nog kunna jag rycka in som hjälpkypare på Rhodos, men det får då bli med förbehållet att jag som kyparmundering har mina vanliga kläder…. Alltså ett par urtvättade fransiga korta shorts, skrikig skjorta samt matchande dammiga sportsandaler!!

Fredag förmiddag 10.15 lokal tid
Livet leka alltfort

Bilder från strandbesöket Lambi lägges in i afton därest bandbredden är på vänligt humör.
Arne och Birgitta
Patmos Garden Hotel
Svara med citat