Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Absolut! Det kan man ju räkna ut med lilltån... men det finns alltid folk som vill åka charter.
Detta gällde Aegean Village i Amopi som har kraftiga barnrabatter = enhetspris för barn (för två barn blev det 11000 SEK/2veckor i rabatt!), Zephyros skulle blivit ännu dyrare, då Apollo inte har enhetspris för barn dit.
Jag har, vad jag kommer ihåg, pratat med Mikke om tex Zephyros, men han trodde att Apollo köper upp alla rummen under sommarmånaderna (juni/juli/aug) så att det inte finns något ledigt för de som åker ner med bara en flygstol. Rätta mig om det är fel...
/Gita
|
Jag pratade med några hotellägare i Grekland i somras som berättade att från och med nästa sommar så köper Apollo endast de rum som de fått sålt...!!!! Detta innbär stora "förluster" och besvär för ägarna, men för oss borde det ju kunna bli mer rum att välja på som är ledigt. Det borde oxå innebära att restresor m hotell är ett minne blott...??? För varför ska Apollo "rea" ut resor när de inte behövt boka upp hela hotell
När man reser med flera barn blir det inte alltid billigare med flygstol eftersom barnen oftast betalar mindre för hela paketet än vad endast flygstolen kostar.
Men jag märkte också att det var betydligt dyrare nästa år mot i år(har bokat med fritidsresor) Ifjol betalade vi 10 000 kr för två vuxna och två barn en vecka och iår går det på 13000 kr. Fast ordinariepris(om man ej förhandsbokar) är 19000 kr så man ska väl inte klaga....
Någonstans måste ju bolagen få in sina förluster efter tsunamin....
Malin