Citat:
Ursprungligen postat av Gita
En bok som jag också vill läsa denna höst är Karlstad Zoologiska av Hanna Hellquist och Eva Lindeberg, jag gillar Hannas sätt att skriva (i DN), hon är inte så "rumsren" och fin, hon är mer som livet är...
|
Har inte läst boken men gillar också Hellquist! Läste alldeles nyligen hennes krönika i DN om att hennes pappa, som boken handlar om, gått bort under sommaren. Så sorgligt.
Hon formulerade så hjärtskärande att hon alltid varit så rädd för att hennes pappa skulle gå och dö. Nu var hon inte det längre.
Citat:
Ursprungligen postat av xenos
Inkfish, det är dags att sikta högre---  Du är på väg till Grekland, va?
|
Jaaa.... men som jag skrev, jag hade inte tänkt ta med några farbröder med greklandsanknytning, jag har bara väntat på att jag skulle få på skallen av dig

.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne
En berättelse från Gulag-arkipelagen under Stalinepoken.
|
Hm. Och jag som tyckte att JAG verkar som en tungsint typ när jag ser mina egna bokpreferenser i den här tråden

.
Dock, ska taga denna under övervägande för senare läsning!
I ett tappert försök att försöka framstå som en något lättsinnigare själ kan jag rekommendera en bok som bryter av lite mot övrigt jag läser (dock hör kanske inte Arne till målgruppen

):
Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande av
Xiaolu Guo.
Rart, roligt och rörande om kulturkrockar och kärlek när en ung kinesiska kommer till London.