Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2009-08-24, 12:06
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Vart ska jag åka?

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Börjar så smått att fundera på om jag ska åka en vecka charter alldeles själv nästa år. Det jag funderar på är vart man ska åka när man är ensam tjej på 45 år, utan att man känner sig "uttittad" Har varit i Rhodos stad två ggr (med sällskap) så där känner jag att jag skulle trivas. Men annars då? Vart skulle ni andra kunna tänka er att åka alldeles själva?

Irene
Hej,
jag funderar också på att åka ensam till Grekiska ö-världen nästa år. Dock velar jag mellan ö-luff och vanlig charterresa. Tidigare har jag varit på Kos (kos stad) och Rhodos (by strax sydväst om Rhodos stad), där jag tyckte vara okej.

Rhodos var den ö jag tyckte bra om när jag var där och även om jag vid det tillfället åkte med sällskap, så var jag några gånger själv och gjorde saker. Kände då inte att jag var uttittad.

Jag har åkt vid andra tillfällen själv till kanariöarna och där kände jag mig heller inte uttittad. Men på resan dit så träffa jag en annan tjej som också åkte själv och vi hamna på samma hotell. Det vi gjorde då var att vi kom överrens om att när vi ville ha sällskap tex vid utflykter, äta middag, pub/disko, så fråga vi om den andre ville hänga på. Ville man hänga på så hängde man på. Så det är ju ett alternativ om du känner att du vill ha sällskap ibland, men inte alltid.

Hälsningar Carina
Svara med citat