Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2009-08-23, 18:45
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: Är nyfiken på Karphatos och har några funderingar.

Jag skulle inte åka tillbaka till Karpathos för Pigadas skull. Det är ingen vacker stad och stranden där är inget vidare, det tycker i alla fall jag. Det finns inkastare, fast dem kan jag strunta i, även om jag inte tycker om dem. Man känner sig så elak och hemsk när man bara går förbi.

Men trots det så tycker jag om att vara där på kvällarna. Det finns gott om mysiga ställen med god mat och fin utsikt. Där är mysigt!

Om man tycker om att se sig omkring med bil eller moppe, då kan man få en underbar semester på Karpathos!

Det är för de underbara stränderna, de mysiga byarna och den vackra naturen som jag gärna skulle återvända dit.
Här finns fantastiska stenstränder, de har du säkert läst om! Sandstränder finns det i Lefkos, den jättefin och även Agios Nicolaus är härlig (du kan se bilder på den i min profil som jag har använt i en bildgåta). Jag tror även att vid Amopi finns en sandstrand men är inte helt säker, där finns flera och vi väljer helst sten och det finns det en jättefin där.
Vill också lägga till en ytterligare en by till karinafps alla bra tips, den lilla fiskebyn Finiki, med några mysiga tavernor och en liten strand.

Om man vill så kan alltså Karpathos vara helt underbart, trots att Pigada inte är den vackraste byn.
Svara med citat