Hej Crillan jag har själv varit på karpathos,kreta,skiathos och min favorit och familjens favorit ö blev skiathos med råge

min fru har desutom varit på ytterliggare 5 andra öar och även hon är såld på skiathos.Min familj gillar att bada sola och snorkla och ge oss iväg på lite egna robisson äventyr shoping är inte så viktigt för oss .Vi har varit på skiathos ett antal gånger både juni,juli,aug,sept,okt och visst finns det stränder med packat med turister men det finns så otroligt många stränder med fin sand och underbart vatten och finns en del stränder rakt över ön där det inte byggts något där det inte är trångt ens på högsäsong och oftast bara en liten enklare taverna Mandraki och Elias beach är favoriterna.God mat finns på massor av ställen finns bra tips på forumet samt den otroligt bra e-guiden fråm kalimera låter som en reklamfilm

.
Dom nackdelar som ev ska nämnas men som långt övervägs av det positiva är om man är flygrädd mycket kort landningsbana man landar med en tvärnit på skiathos

.Har dom gånger vi åkt hyrt bil och det kan vara värt att söka lokalt via nätet då det är ockerpriser många gånger men brukar hitta rätt till slut och spara ca 75 % jämnfört med dom dyraste alternativen vilket kan göra mycket för en reskassa.Kostnadsläget på skiathos upplever jag som högt jämnförelsevis men hittar man rätt boende privat och håller sig borta från terroristsupermarkets så kan man leva bra.Den gamla Greklandskänslan tycker jag infinner sig i stadens gamla del med sina små slingrande gränder.
Mvh Robban
Mvh Robban