Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-17, 20:51
Moas avatar
Moa Moa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Tankar om Platanias

Nu måste jag också skriva några rader om Platanias som jag (vi) gillar bäst på den västra sidan. Håller med både Myssa och Nilam. Vi var där under samma tid nu i sommar. Jag reflekterade att det var mer folk nu än tidigare om år som rörde sig runt torget, restaurangerna på huvudgatan. Men bara man drog sig undan till smågatorna och restaurangerna där var det helt annat. Drosia blev en favorit för oss, låg lite avsides men ändå inte. En promenad till gamla delen av Platanias är också ett alternativ. Där finns bra restauranger och mycket lugnare, om man vill ha det. Härliga morgonpromenader på stranden, då är det inte många som är vakna. Möter några joggare. Solstolsuthyrare som städar upp efter soldyrkarna. Ser solen gå upp...härligt. Köper färskt bröd, hem och äter frukost på balkongen. Det är väl något att längta till. En vecka i Platanias blev det i år, sedan bar det iväg över bergen till vår andra favoritby, Paleochora. Helt olikt Platanias men lika härligt! Längtar tillbaka till båda ställena trots att det bara är två veckor sedan vi kom hem.
Vill också säga att man träffar trevliga kalimeror i Platanias...så det så!!

/Britt-Marie/
Svara med citat