hej på er alla....
jag sitter och läser inläggen på denna tråden och jag blir ledsen

det är inte alls så att man inte får skriva vad man tycker om platser man besöker,men jag tänkte på alla dom som nyss bokat en första resa kanske till platanias och läser om dom som gjort sig en uppfattning om stället genom ett bussfönster??? varför måste vi alltid poängtera det usla som vi varit med om, på tavernor eller hotell mm. klart man ska berätta men man kan göra det på olika sätt. jag anser det lite dumt att döma ut ställen, alla tycker ju så oerhört olika. det finns ställen jag aldrig skulle åka tillbaka till men jag kan ändå berätta om dessa och alltid har ju något varit bra under veckorna jag vistades där. men man väljer ju själv platser som verkar intressanta och jag själv tar reda på det jag kan innan jag åker till ett nytt ställe. då får jag ett hum om hur det verkar. tycker man om riktigt genuina ställen välj det då och inte ett tätt ställe. men jag tänker för mig själv att eftersom det är så trångt i platanias är det ju inte för att det är ett eländigt ställe
i år var stranden lika mysig tidigt på morgonen som den varit de senaste 10 åren jag varit där

mama varouxakis dolmades var lika goda som alltid och solnedgången från gamla platanias var lika underbar som alltid.
vinet och rosorna på bordet välkomnade oss som alltid, och familjens grillfest lika trevlig som alltid. det blir nog 3 v nästa år igen till mitt platanias....kram myssa.....