Ämne: Agii Apostoli
Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-14, 13:38
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Agii Apostoli

Citat:
Ursprungligen postat av BrittM Visa inlägg

Det som bekymrar mej lite är att man tydligen måste korsa nån gata för att komma till stranden. Är trafiken besvärlig? Vet nån om man kan hyra sulkys nånstans? Man kan boka via Apollo vet jag men ville inte göra det ifall vi klarar oss ändå.

Mvh Britt, Åland
Låt se - i juli i år mötte jag ca 1 bil varje gång jag skulle till stranden. Ibland en buss. Ibland inga bilar alls. Däremot mötte jag ofta tre damer i solhattar och en herre med badhanduk virad runt höfterna. Detta under 14 dagar... Ni får gå ca 200 m till stranden, asfalterad väg, på ena sidan hus med trädgårdar fulla av blommor, på andra sidan parkering, sedan berg! (undrar om jag skall berätta om allt detta, jag vill ju ha stället lite för mig själv, för svenskarna har inte upptäckt detta ställe än...)

Det är så stilla, så underbart! Fin strand, lite folk. I och för sig - lördag em och söndagar är det mycket bilar och människor på området, men inte så att jag besvärades, Det är kretensarnas lediga dagar, så de kommer till stranden.

Jag tror inte man kan hyra sulky i Chryssi Akti. Där finns en taverna, några hotell med restauranger, några affärer. Uppe vid stora vägen finns dock fler affärer...
Svara med citat