Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-11, 19:37
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Berlinsk höstresa!

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Nu undrar jag bara vad man bör hinna med under tre kvällar och två heldagar? Gärna tips på trevliga, mysiga matställen och barer som passar ett halvungt par som ska få njuta på tu man hand och ha semester från barnen några dar De stora turistattraktionerna ska vi försöka hinna med men lite insidetips emotages tacksamt
Först och främst grattis till ett riktigt bra pris. Jag har varit i Berlin 3 gånger och älskar fullkomligt staden...

Att promenera längs Unter den Linden (öst-Berlins paradgata) är en upplevelse. Här finns de stora modehusen på rad och bara detta tycker jag är en upplevelse (helt fanatiskt galen i de stora modehusen. Då talar vi i det närmsta konst och även till viss del mer heligt än kyrkan själv). Nåja, drömma går ju... Vid Checkpoint Charlie finns ett museum som handlar om hur Berlinarna flydde från öst till väst. Väldigt intressant. På Ka De We i matavdelningen (ganska högt upp) finns otaliga diskar med mat från nästintill hela världen som man också kan äta där... Dyrt men absolut en upplevelse som man inte får missa. Högst uppe på Ka De We finns en cafeteria/restaurang som även detta är en upplevelse. Om man lyckas hitta en plats så skall man vara glad. Har endast lyckats en av tre gånger!!! I Europacenter finns en bra och mysig restaurang som heter Bavarian. Man måste nästan boka bord för att få plats. Europacenter finns alldelels intill Gedächtnichtskirche. Om man nu är sugen på grekiskt så finns en grekrestaurant längs Ku´damm (i början). Om man är pysseltokig så intill Ka De We finns en stor affär som heter Idé där man kan köpa allt från stämplar till tyger mm.
Än en gång ha en trevlig tur....
Svara med citat