Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-11, 11:29
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mätt på Grekland - är det möjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Oj då, jag har svårt att förstå att man redan efter 14dagar kan känna sig "mätt" på Grekland.
Människor är olika. Alla är inte som du. Det kan väl inte vara särskilt svårt att förstå
Citat:
Kanske är det tidens stress med snabba klipp och ständiga aktiviteter som påverkar.
Om du blir mätt på något kanske det beror på det, men för det allra flesta beror det säkerligen på helt andra saker, som till exempel att man trivs med variation, man har nära och kära därhemma som man inte vill vara ifrån så länge, man uppskattar andra resmål och andra aktiviteter eller att man helt enkelt tycker att det räcker i till exempel 7-10 dagar med det Grekland har att ge på en semester.

Själv har jag inte varit i Grekland på snart två år (men gjort flera andra resor) och har inga planer på att åka dit i höst heller. Jag är mätt på Grekland och vill uppleva annat. Inte är jag ensam om det heller, jag vet flera andra gamla kalimerafantaster som känner likadant, för att inte tala om många andra fd greklandsresänerer. Det är absolut inget konstigt eller ovanligt med det, även om den uppfattningen ibland tycks vara den enda rådande i det här forumet. Det är iofs inte heller konstigt...
Svara med citat