Citat:
Ursprungligen postat av RUJO
Oj då, jag har svårt att förstå att man redan efter 14dagar kan känna sig "mätt" på
Grekland. Kanske är det tidens stress med snabba klipp och ständiga aktiviteter som
påverkar.
|
Jag tror det handlar om höga förväntningar på semestern efter ett arbetsår, att vi åkte charter för tredje året i rad, att vi reser en familj med tonåringar där alla ska bli nöjda, att läsningen här på Kalimera ytterligare höjer förväntningarna på Grekland... Hur fantastiskt Grekland än är kände jag en tomhet mitt under all sol.
Jag jämför med första Samos-semestern för tre år sedan. Då hade vi inte varit utomlands på över tio år, barnen hade aldrig flugit. Vi var nollställda och sög in varenda upplevelse.
Eller förra sommaren då jag reste ungefär en vecka i Spanien med en kompis, vi bokade boende vartefter vi behövde det, tog reda på busstider etc. Vi gjorde inga jättespännande saker, men det var ett annat sätt att resa, intensivare...
Igår var jag på Utö över dagen med barnen. Då kände jag den ro jag sökte efter i Grekland, men bara tidvis fann.
Ingen charter nästa år, säger jag bestämt. I övrigt ska det förhandlas med familjen. "Eller ska vi åka på varsin semester?"

som maken sade vid ett tillfälle...
aina