Ämne: Hemma igen
Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-07, 07:17
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma igen

Hej Anders!
Ni har ju besökt Thassos en gång tidigare och bott i Limenaria, som jag tycker också mycket om! Jag tror verkligen att jag har besökt de flesta allmänna stränderna på ön, dock inte dykt där ! Om ni ska nu bo i Thassos stad (Limin) och inte vill köra runt ön, finns det goda sandstränder överallt på norra sidan, de mindre stränderna Pachis och Skala Rachoni, sen Skala Prinos (Dassilio) och naturligtvis den långa Golden Beach (Chrissi Amoudia) på östra sidan, men den stranden känner ni säkert. Man kan ju köra med bus både till Pachis och Skala Rachoni och till Golden Beach, som är säkert mycket livlig under högsäsongen. På stranden nära Pachis Beach Hotel ger några träd lite skugga och där kan man också hyra solbäddar!!

Om man hyr bil, kan man dock hitta små lugna stränder, men dom måste man hitta för sig själva, det är svårt att ge några råd! Min favoritstrand är en liten strand lite till söder ut från Potos, Rossogremos. Där finns det egentligen ingen betjäning, bara en liten kiosk, om den är öppen? Och stranden i Aliki är mycket omtyckt, den känner ni säkert också.

Tyvärr jag har besökt Thassos sist för några år sen och har hört att man har byggt några stora hotelkomplex, t.ex. på Tripiti strand nära Limenaria, så vet jag inte, hur mycket Thassos har ändrat sig under dessa senaste år. Jag ville gärna höra om era erfarenheter där nu i sommar!
Trevlig resa till Thassos!
Eija
Svara med citat