Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2009-08-06, 08:30
NaxosNille NaxosNille är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Norge
Inlägg: 98
Standard Sv: Bröllopsresa med barn?

Hallo igjen Kocke.
Hvis du ønsker deg litt luksus på bryllupsreisen, kan jeg varmt anbefale Naxos Resort. Dette er et hotell som ligger tett ved Agios Giorgios-stranden på Naxos. Flott hotell, rent og velstelt, hyggelig betjening og stort pool, som også har barneavdeling. Kort vei til restauranter og butikker (forresten en utmerket restaurant på selve hotellet også). Priser sånn "midt på treet" (Apollo har fått hotellet i sin katalog fra i år - 2009). Vegg i vegg med dette hotellet finner du Hotel Galaxy (også dette i Apollo-katalogen). Store flotte rom og med pool. Begge hotellene har store hager med grønne plener, trær og blomster. Rett overfor Naxos Resort, finner du Hotel Spiros. Hotellet er ikke stort, har et lite pool (NB! Ikke særlig barnevennlig om barna ikke kan svømme), men har til gjengjeld verdens hyggeligste vertspar. Det er alltid en stor glede å komme tilbake til dem. Langs Agios Giorgios-stranden finnes ennå ett hotell, som er blitt oppgradert fra middels til luksus, Hotel Nissaki. Dette er dessverre blitt veldig dyrt, så vi bor ikke der lenger. Men kanskje det er et alternativ om dere bare skal være noen få netter? Det ligger tett i tett med hoteller langs stranden. Jeg tok med dem jeg visste hadde pool. Antok dette var interessant for dere?
Det finnes kanskje flottere og mer lukseriøse hoteller utenfor Chora, "hovedstaden" på Naxos, men vi foretrekker å bo i gangavstand fra restauranter og butikker. Vi elsker å bade i sjøen, og når hotellene ligger nesten like på stranden er dette et stort pluss. Det er deilig å slippe å tenke på taxi tilbake til hotellet når man har vært og spist, og lettvint å gå fra stranden og opp på hotellet når det har blitt nok sol for en dag. Det er også enkelt å komme seg til andre strender - det går ofte busser og det er enkelt å få fatt i taxi på dagtid.
Hva du ikke må gå glipp av; Solnedgangen fra Portara. De små, idylliske landsbyene, friluftskonsertene på Kastro (borgen i gamlebyen på Naxos). De kan by på jazz, klassisk, gitarkonserter, tradisjonell gresk musikk - programmet varierer for hver sommer. En tur til Apollonas, enten med buss eller egen bil. Det er faktisk så mye at hvis jeg først starter, blir jeg sittende her resten av dagen. Sjekk heller litt her på Kalimera, søk på nett - det ligger veldig mye informasjon ute. Spør gjerne igjen hvis du ser et interessant hotell. Når det gjelder dem som ligger i Naxos by har vi ganske god kontroll på dem. Søk også i Google når du har funnet et hotell. De fleste hoteller har egen hjemmeside med mye nyttig info.
Lykke til
Svara med citat