För att få gifta er i Pireus måste minst en av er vara svensk medborgare. Prästen där har inte vigselrätt för övriga nordiska länder.
På Rhodos har det ibland funnits en präst som har rätt att ge så kallad Kyrklig välsignelse till par som gift sig borgerligt. Det är en ritual som till stor del liknar vigsel. Just nu tror jag inte att det finns någon präst där som har det.
Tre alternativ ni har är att gifta er enligt grekisk vigselordning, ta med egen svensk eller finsk vigselförrättare till Grekland eller anlita en bröllopsarrangör.
Om du tar kontakt med finska ambassaden i Stockholm så kan du få information om vilka eventuella andra möjligheter ni har, som finska medborgare.
FÖRRESTEN: Bor ni i Finland? Jag var så korttänkt så jag antog att ni bor i Sverige

I så fall är det ju varken intressant att ta med svensk vigselförrättare eller att kontakta finska ambassaden. Men en finlandssvensk vigselförrättare kan ni ta med, och så kan ni kontakta finska motsvarigheten till Utrikesdepartementet (UD) för att få info om vilka möjligheter ni har.