Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-01, 22:49
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mest udda att ta med sig på resa? :-)

Tja, det mest udda i våra ryggisar är väl att jag envisas med att ta med mitt Casall träningsgummiband. Tar inte så stor plats och väger knappast något, men nu på senaste luffen använde jag det väl en eller två gånger när det dåliga samvetet av någon anledning slog till.

Annars har vi ett par "måste-saker" också. Sambon har ett par urtvättade gröna Nike-shorts från slutet av 80-talet som är obligatoriska vid "after-beach" på balkongen. Helst ska de kombineras med en lika urtvättad tröja från Hard Rock Café i Boston. Så när ni ser en person dressad på detta sätt så vet ni vem det är!

Jag för min del har alltid med en sarong som jag köpte på Folegandros 1997. Den har jag som huvudkudde på stranden, sveper den kring benen eller rygg/armar inomhus på färjorna när AC:n är kall eller sitter på den ute på däck när bänken är stenhård. Den har varit mycket i solen och är tvättad massor av gånger men har ändå hållit färgen. Trodde att jag blivit av med den när vi var på Malta 2004 på kurs, men den hade hamnat under ett sängöverkast!

Celbe
Svara med citat