Citat:
Ursprungligen postat av ricky
Iofs tog vi med en liten portabel resefläkt i somras, men den var grymt effektiv. Går på batteri och är i storlek med en liten mobiltelefon.
|
Och den heter och finns var? Måste-ha-pryl...

Ska in till Mö nästa vecka...
Evas läslampa är också en rätt bra grej generellt när man är ute och reser. Jag skulle också vilja ha en Brassestol som Hasa. Men de tar ju sådan plats. Jag ska köpa en och se om jag kan konvertera den till "monterbar".

Borde inte vara omöjligt för en händig karl....
Ljushållare gör jag av en avskuren vattenflaska med lite sand i botten så den inte flyttar på sig när det blåser. Plasten kan smälta lite i kanterna men den brinner inte.
Vattenkokare har jag haft med i många år. Och separata muggar. Men i fjol hittade jag en superliten kokare med två muggar som förvaras inuti kokaren! Perfekt. En mugg för Kaffe och en för...

Så sparade jag lite plats igen. Köpte den på SAS-planet hem från Santo!
Det lite udda jag har med nu är två plastkilar och en dörrstopp. Kilarna är sådana räfflade man använder när man lägger golv eller sätter dörrar. Mycket användbara om man tex vill skapa drag genom rummet genom att spärra dörren (och samtidigt se till att huskatten kan komma in och få sitt skrovmål), få bordet eller stolen att sluta vippa, spärra eller få fönster att sluta slå när det blåser mm. Samma sak med dörrstoppen. Det är en tunn plastskiva med en räfflad "klump" på varje sida. Man böjer ner den och trycker in den under dörren och den rör sig garanterat inte åt något håll. Finns i barnvagnsaffärer. (Det var första och enda gången jag kommer att besöka en sådan. Snacka om Katt bland Hermelinerna...

)
Annars fungerar min gamla packlista rätt bra fortfarande...