Hmm... tänker efter... några av era "konstiga" saker har vi med oss, men vad har vi mer? Jo, en mjuk kylväska med kylklampar som vi använder varje dag på stranden, för dricka och för hemlagad (av mig) fetasallad. På nedresan är den packad med svensk rökt skinka samt torkat renkött (för eget bruk och som gåva till folk vi möter).
Ute/innetermometer med max/min-funktion. Nymalen svartpeppar. Gamla finska veckotidningar. Uppblåsbar liten kudde till strandstolen, mycket fiffig!
Vinglastipset var inte dumt alls! Det måste jag fundera på... i år tänkte jag på allvar att jag borde ta med mig en liten vas, eftersom jag plockar blommor varje dag, för att ha på balkongen och på bordet, men jag kämpade emot. Jag använde mig av dricksglas på plats.
Det jag saknar varje år är äggkoppar! Jag tillverkar sådana av äggkartonger eller använder en kapsyl, men jag är inte riktigt nöjd med detta...
Och så saknar jag skålar och burkar, till nötter, oliver, feta etc. Då tar jag fram min medhavda vassa sax och tillverkar skålar av vattenflaskor, drickaflaskor etc. Fint blir det!

Och jag känner mig så nöjd!