Här är ett halvhjärtat försök att blåsa nytt liv i en nästan ett och ett halvt år gammal tråd.......
Köpa laptop är vi snart i färd med att göra här hemma. Tittade in och läste hela denna tråd idag då jag minns att det var på tapeten men att det var
SÅ länge sedan ?
Vi kommer båda i hushållet att köpa varsin, det finns väldigt olika anledningar, syften och önskemål om varför. Jag
behöver visserligen inte men jag känner att syftet att uppgradera från stationär till bärbar (i stort sett stationär) är intressant och bara till fördel i så fall. Därför har jag mer eller mindre dammsugit marknaden, faktablad, tester, prisjämförelser mm. för att underlätta för sambon först och främst. Och det är en klart intressant situation, marknaden är sprängfylld med det ena erbjudandet efter det andra och allt fakta jag hittar visar att det är en djungel att leta i.
Men det var som någon nämnde i denna tråd, det är omöjligt att från person till person råda eller avråda till det ena eller det andra. Kanske speciellt steget att över huvudtaget uppgradera från stationär till bärbar. Första frågan att ställa sig är alltid vad man ska ha sin nya dator till. Man kan även ha båda i gång, jag vet inte just nu hur jag själv kommer att göra då jag tar det slutgiltiga beslutet att köpa ? Men med en nuvarande 19" plattskärm så är det givet att en ny laptop inte understiger drygt 15" skärm. Tanken finns även att fortsätta använda 19"-skärmen men jag tänker inte göra mig av med den stationära burken så frågan får inget svar ännu.
Har någon annan uppgraderat mera sedan tråden var i gång ? Eller har någon följt utvecklingen på laptops rent allmänt ? Hur som helst ska jag strax kolla prestanda på
denna burk, kan vara kul (och kanske chockerande) från vilka prestanda jag går och
till vilka, om ett tag ??
Hasse