Tjoflöjt!
Det var länge sedan jag hörde det uttrycket. Härligt med en människa som kan sin Bengt Linder.
Nåväl. tillbaks till ämnet, Det här en mer allmän reflektion över hur mina resor fungerar, inte specifikt med avseende på rumsraggare eller andra grekiska egenheter.
Jag måste motvilligt erkänna att jag på mina numera lite vuxnare dagar har mer o mer börjat luta mot att vara en resenär enligt den 1:a kategorin, d.v.s. bekväm o lite lat.
Men då har vi då det här med karma, jag måste ha gjort något mycket dumt i tidigare (samtliga?) liv för när jag är ute o reser, i tjänsten eller privat, så är det så gott som alltid något som fallerar.
Flyg blir försenade så jag får sitta o vänta i Zürich 10 timmar (den hittills dyraste flygplatsen jag stött på), eller så sitter jag utran hotellrum kl.02:00 i Nürnberg mitt under pågående leksakskongress trots bokning och bekräftelse. Eller så hamnar jag i en strejk på flygplatsen så jag missar flyget, eller så strular det med mina kort som inte går att använda på en vecka o.s.v. o.s.v. Av de 25 resor jag gjort det senaste året är det 3 som avlöpt utan incidenter.
Så i praktiken tillhör jag kategori 2, d.v.s. den som fixar allt på plats, men i full tro om att allt är ordnat redan.
I ärlighetens namn så har det alltid löst sig, men inte alltid till min fulla belåtenhet.
/Grimm (som kan bli grinig om han inte får sova

)