Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-17, 14:48
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Första bästa - eller vi hade i alla fall tur med vädret...

Det är ju också fördelen med att inte åka i absoult högsäsong, man BEHÖVER inte ta "första bästa" utan man kan åka runt med vetskap om att det alltid finns flera alternativ.
Jag förbokar sällan (i princip aldrig) hemifrån utan jag vill ha friheten att kunna bestämma destinationer och tider under resans gång. Det jag kan göra är att ringa i förväg om jag vet att jag ska till en viss ö en viss dag. Det är ju inte riktigt så att det är strikt: antingen förboka och resa enligt ett strikt "körschema" eller stressa runt och bo "på första bästa". Iallfall inte om man håller sig ifrån slutet på Juli till slutet på Augusti.

Jag kanske tillhör minoriteten i grupp 1 då
Jag har faktiskt reflekterat lite över det. Jag kan kännea en viss olust, kanske nervositet, när jag står nere på färjans bildäck och rampen fälls ner till en ny Ö. Nästan som en soldat under D-dagen som väntar på att invadera stranden...
Men ändå är det den känslan som driver mig att resa och jag skulle nog sakna det lika mycket som jag kan hata det just den minuten när man står där och färjanlägger till...
Svara med citat