Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-17, 11:37
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Första bästa - eller vi hade i alla fall tur med vädret...

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg
Jag tillhör båda grupperna! Jag bokar aldrig i förväg, men är alltid utrustad med en guide/på förhand utprintad lista med rekommenderade övernattningsalternativ.
Väl på plats tar jag naturligtvis inte vad som helst och bokar ibland en första hotellnatt, men bara den första natten, annars är det fusk!

Viktigast av allt - jag har alltid hittat ett drömboende med den här välbeprövade metoden!
Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
För att ta ett par exempel där jag bodde på Ios och på Sikinos för två år sedan fick jag rummen via rumsraggare. På Ios står ägarinnan alltid i hamnen i låg och mellansäsong men inte i högsäsong får då är hennes boende fullbokat via en agent som hon anlitar.
Håller med er båda. Jag tillhör dem som verkligen vill kolla runt själv och finna det jag tycker är viktigt (Grym utsikt och kylskåp till Mythosen!) men det jag tänkte på var nog mer de öar där det verkar vara fullt i stort sett (typ Koufonissi eller Amorgos i värsta högsäsong). Endera stämmer inte svararnas svar (dvs det är inte så svårt att hitta något som det förefaller) och då kan man skrota runt på det där underbara sättet och leta eller så stämmer det och man bör ta första bästa, det man får. Då tycker jag det låter lugnare, trevligare och säkrare att boka hemifrån. Annars blir det ju egentligen samma sak som att boka en ospecificerad resa med något av resebolagen...
Svara med citat