Sv: Första bästa - eller vi hade i alla fall tur med vädret...
Jag förbokar boende om det är ett boende där jag tidigare bott eller har rekommendationer av personer som jag känner och vet att våra önskemål sammanfaller. Eftersom jag gärna reser till för mig nya öar eller till öar som jag inte besökt på länge väljer jag gärna på plats. Jag har ingenting emot helcharter utan det kan också fungera väldigt bra. Var mycket nöjd med vinterns charterresa till Kata, Phuket som jag bokade med Ving. Boende och miljö var perfekta för mig.
Fördelarna med att resa på egen hand är att så många fler platser blir tillgängliga. Till flera av mina favoritplatser i Grekland går det ingen charter så då blir det till att resa på egen hand. I år har jag bokat en charterresa till Molyvos och ett boende på ett litet ställe som jag tror motsvarar den standard jag brukar ha i Grekland när boendena har varit lite enklare. Reser ensam och då behövs ingen pool, bar eller anda faciliteter, men balkong, kylskåp och enklare köksutrustning känns som ett plus.
Det jag tycker riktigt illa om är Pireus så bara det kan få mig att välja ett annat alternativ än ö-luffandet som utgår från Aten. Jag avskyr trafiken, ficktjuvarna, röran ja miljön överhuvudtaget. Charmlöst och trist.
Eva
Senast redigerad av Eva L den 2009-07-17 klockan 11:15.
Anledning: Stavfel
|