Är det verkligen så att hemforslande av spriten är ett så stort "bekymmer" för turister nu för tiden?

Jag trodde i min enfald att nu med vår höga levnadsstandard och med de för oss i Sverige nu så relativt billiga priserna på systemet jämfört med EU så var det ett MINDRE problem nu....
Vi tar med nån flaska ouzo hem som vi köper på flygplatsen och ibland nån vinflaska eller halvlitersretsina eller metaxa mest på skoj om vi ska checka in bagage..annars med handbagage inget alls förutom en ev ouzo. Här på tråden låter det nästan, något överdrivet, som det är en viktig del av resan att få med billig sprit hem
I övrigt så kan jag ju säga att jag har svårt ibland att hålla mig till tråden och skäms för det,

. Jag tror dock att jag skärpt mig lite.. men om vi ALLA tänkte på att i första hand svara på URSPRUNGSFRÅGAN, och sen i övrigt om vi vill utveckla vidare gå över till Kafé Kalimera så skulle det kanske bli lättare för nya att våga fråga. Vi gamlingar känner ju igen detta med långa urspårade trådar sen åratals tillbaks

och vi lider inte så mycket av det.
Lissi - från ett strålande sommarvarmt Lund. Varmast i Sverige igår med drygt 28 grader!