Ämne: Tunga väskor
Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2009-07-12, 16:49
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Tunga väskor

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Jaha, ok
En annan sak, gällande förbeställningar.
Jag mailade "inflight service", som betjänar SAS med förbest.varor. Och undrade varför man inte kan beställa solkrämer och badleksaker på UTRESAN? Svaret jag fick var att SAS bestämt att det ska vara så. Detta pga att man får ett lättare plan, mer utrymme etc.....
Jag motfrågade då, - om mitt sällskap förbeställer 10liter sprit var, -samt hela vinransonen, - Varför inte detta genererar plats och vikt - på HEMRESAN. Jag fick ett lika luddigt svar tillbaka. Det är väl EU-regler osv, men jag tycker de är väldigt lustiga!
Våra grannar reste till Rhodos med att annat bolag nyligen, och de kunde förbeställa varor på utresan....
C@nny
Jag flyger också med SAS-charter och det är lite irreterande att vi inte får beställa till utresan (jag skulle kunna tänka mig ett balkongpaket) men icke... Det är dumt att svara att det beror att man då får ett lättare plan för man torde ju som du säger få ett mycket tyngre plan på hemvägen. Det hela beror EU-regler. Jag kom att fundera på att jag skulle köpa en flaska gin på Kastrup - men icke. Surt är det sedan att se resenärer som skall bo på samma hotell som jag själv komma av planet med förutbeställda varor som beställts till just utresan...
Men från det ena till det andra... Jag hade 27 kg förra året när jag åkte hem från Skiathos... inget hände... Har dock varit med om att andra resenärer på Mallorca fick betala extra för övervikten och det var ganska många. De kanske är mer nitiska där?
Svara med citat