Ämne: Tunga väskor
Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-12, 14:41
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Tunga väskor

Tunga väskor har en del hur flygbolagen räknar in bränsle o flygtid mm.
Men flygbolagen har olika regler angående vikt på väskorna o det bestämmer inte luftfartsverket om. Så man måste kolla varje bolagsregler hur dom gäller.

Tyvärr så är det endast fem kilo med väskan o innehåll som räknas annars så får man betala rejält med övervikt fast man inte har någon resväska med ombord på planet. Vet en som fick betala 500kr för övervikt på sin kameraväska med Thomas Cook till Rhodos.

Lådan som de har på dom flesta flygplatser är för att se om handbagaget håller måttet för att tas ombord på planet. Många som handlar köper handbagage frågar aldrig om det får tas med ombord utan skall ha en stor storlek. Tänk om alla skulle ha dessa Trolleyombord då hade ingen kunnat köpa taxefree ombord för dom hade inte fått plats på hyllorna som skall räcka till minst sex personer för ett fack är till två säten.

Bryr mig varken om vad där står i ordlistan men i fackspråk i butikerna heter det trolley eftersom den går på hjul o har draghandtag. Lika så heter det Resväska med draghandtag o antingen två hjul eller fyra hjul som är det senaste för det är lättare o köra väskan då..

Jag hade inte skrivit här om jag inte hade visst sanningen har även kontrollerat med en flygvärdinna som jobbar på SAS.
Svara med citat