Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-11, 19:47
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Vägen till Lefkos

Hej Liselotti,

Jag kan inte låta bli att kasta in ett kuriosainlägg i din tråd... Jag och sambon var på Karpathos 2007 och älskade verkligen Lefkos. Vi åkte dit 3 dagar i rad med hyrbil från Pigadia där vi bodde.

Vägen till Lefkos är bra om man håller sig till rätt väg, dvs kustvägen och de större vägar som tex soldyrkarna beskriver i föregående inlägg. Första dagen fick vi för oss att vi skulle gena över ön på de fina vägar som fanns på kartan. Tyvärr körde vi fel i en by och hamnade på en lite väg/stig... Läs gärna mer om detta äventyr på http://www.reseguiden.se/minsida/gui.../bilder/243657

Av detta lärde vi oss att genväg är senväg och att aldrig mer lita på ortsbefolkningen (när det gäller vägbeskrivning, alltså). Numera vänder vi så fort vi är osäkra eller tycker att vägen är för dålig.

Vi skrattar idag gott åt detta äventyr och uttrycket "very bad road" är för evigt inbränt i vårt minne i avskräckande syfte.

Jag kan varmt rekommendera Karpathos som resmål och håller den för topp 3 av det 15-tal öar jag besökt.

Göran
Svara med citat