Citat:
Ursprungligen postat av Rasse
Den 18 juli anländer vi till athen för att öluffa i 3 veckor, två vuxna och två barn 15, 11 år. Har funderat på Amorgos,Naxos,Sifnos,Sefiros,Santorini. Är det någon som kan ge oss tips på bra öar, och vilken vi ska börja med. Första gången vi luffar!
tacksam för alla tips // Rasse

|
Jag och min dotter har varit på samtliga av de öar ni nämner och har två klara favoriter – Sifnos och Amorgos. Både Naxos och Santorini är i våra ögon för turistiska, men det beror ju på vad man är ute efter. Naxos har väldigt fina stränder och Santorini en imponerande huvudstad. Sifnos och Amorgos har också härliga stränder men är lugnare, tystare och känns mer grekiska. På Sifnos väljer vi att bo i Faros, på Amorgos i Katapola. Serifos skulle jag däremot helt avråda från. När vi var där för fyra år sedan kändes ön väldigt stel och vi såg många jet set-greker. Då tycker jag att grannön Milos är mycket mysigare. På torsdag reser vi till Aten för vår femte öluff. Min dotter är 19 nu men har märkligt nog inte tröttnat på att luffa med sin mamma. I år åker vi först till Sifnos och sedan till två för oss okända öar men som väckt vår nyfikenhet, Ikaria och Fourni. Det blir första gången som vi överger Kykladerna. Hoppas er debutresa blir lyckad. Har man väl öluffat en gång blir man lätt fast.
/Paula