Hej!
Grattis till att Ni skall åka till Kefalonia och Skala.
Vi var i Skala två veckor förra året, och det var helt suveränt. Vad man tycker om Skala beror naturligtvis på vad man är ute efter

. Ska man ha hålligång och festa hela nätterna, då gör man bäst i att boka om snarast. Är man sugen på shopping och vill bli inkastad på restaurangerna får man oxå fundera över sitt val.
Vi bodde enkelt inne i byn, hotellen var helt ok (vi fick byta efter en vecka, åkte som vanligt ospec). Stranden nedanför byn precis är helt perfekt. Inte trångt, inte långgrunt, inte massa försäljare osv. Helmysiga lunchställen fanns precis i anslutning till stranden.
Vi fastnade för en restaurang på huvudgatan, kommer ej ihåg namnet, men den låg på höger sida från havet sett, och de hade rödochvitrutiga dukar. Jag trot att den hette MiAbelli. Där åt vi flera kvällar i rad, mycket gott grekiskt kök.
Vi hyrde Vespa och for runt en hel del. Trafiken och vägarna var bra. Så det kan varmt rekommenderas. Jag tror att det är en bra idé för Er som bor på Porto Skala, vad jag minns så är det ganska långt dit, åtminstone om man ska gå!
Det finns gott om oexploaterade stränder runt om hela ön. Där man kan få vara i princip helt själv.
Huvudstaden, Argostoli, var inte någon höjdare. Småbyarna, Poros, Sami, Ag Eyfimia utmed östra kusten är betydligt finare och mer värda besök än Argostoli.
Sammanfattningsvis är naturligtvis Skala en turistby, men den är mindre exploaterad än de allra flesta.
Vi kommer att återvända till Skala i September, då vi planerar att åka båt från Venedig till Patras på Peloponissos och därifrån vidare till Sami på Kefalonia.
Berätta gärna efter era resor vad Ni tyckte om Skala...