Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-29, 18:24
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
De aller fleste av oss som er helt eller halvt fastboende i Hellas har samme budskap: Grekerne setter ikke pris på shorts osv på tavernaer. Slike klær vitner om respektløshet.
De som er indignerte med hensyn til dette er praktisk talt utelukkende de som drar til Hellas som turister.
Altså kan man trekke som konklusjon at vi som har spesielt god kjennskap til Hellas' skikker og vil videreformidle denne kunnskapen til våre landsmenn, like gjerne kunne holdt kjeft. Eller tåle å bli sammenlignet med burkapoliti.
Interessant!
Det här är samma argument som många andra kör med i andra sammanhang. "Du ska inte prata arbetsmarknadspolitik för du är student och har aldrig jobbat". "Du ska inte prata kvinnors rättigheter för du är man och därmed vet du inget om hur det är att vara kvinna". "Jag vet bättre än du för att jag bor i Grekland".

Vad är den kvalitativa skillnaden mellan att kräva att män bär långbyxor och att kräva att kvinnor bär burka?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Efter ett besök i Malmö för några några veckor sedan, då tanken på denna tråden dök upp så måste jag bara meddela att på Scandics restaurang kom det ett gäng grekiska ungdomar med tränare, samtliga klädda i träningskläder (overaller)

Det är inga vita dukar på borden, men personalen bär uniform, man tar beställning vid bordet osv.Kan inte låta bli att fundera över vart det grekiska sätt att klä sig tog vägen, lämnde de det hemma?

// Helén
Eller så var de på semester och hade som de flesta andra packat ner ledigare klädsel .
Svara med citat