Snacka om upphettad diskussion, uppfriskande
Har följt den länge nu och kanske kommer jag ångra att jag hoppar in på den

. Vill poängtera att mitt inlägg enbart handlar om hur gekerna kan tänkas uppfatta oss, vilket ju var trådens urspungliga ämne. Vem som är fult eller fint, passande/opassande klädd är ju eg helt subjektivt och ligger i betraktarens ögon. Ibland höjer jag ett ögonbryn men anser att det finns störe problem i världen att uppröras över än en annan medmänniskas klädsmak.
Under de år jag arbetade med att servera på Kreta kan jag konstatera att en del skratt uppkom bland de grekiska servitörerna gällande turisters klädsmak och jag fick stå till svars (mest på skämt) för mina landsmän och kvinnor. Mest handlade det om kombinationer av färgval, rutigt randigt, strumpor i sandaler osv. Jag brukade kontra med att fråga, vem tror ni har det bekvämast under middagen, svensken i shorts och sandaler eller greken i svarta långbyxor och skjorta. Dock var det aldrig tal om att behandla gästerna annorlunda pga klädval eller neka folk inträde på restaurangen. ...
Skall också tilläggas att det tidigt på kvällen eller sen eftermiddag var det inte helt ovanligt att vi serverade grekiska ungdomar med bar överkropp / bikini vilka kom direkt från stranden. Däremot tror jag att det dröjer innan vi får sen medelålders grekisk man,barfota i sandaler på en restaurang kvällstid.
Minns att jag och min väninna fick argumentera länge och väl innan vi tilläts servera i fotriktiga sandaler men den diskussionen gick vi segrande ut! Vad är viktigast för bossen, en snabb servitris med glada fötter som orkar jobba 8-10 timmar i sträck eller en haltande servitris med snygga skor
PS fördomar om folks ursprung kopplat till smak och stil etc tycker inte jag hör hemma i detta forum, vi respekterar väl varandra oavsett vart vi kommer ifrån eller? Att dra alla över en kam och generalisera är både trångsynt och fördomsfullt!