Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-28, 09:53
sven.kriti sven.kriti är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: dec 2007
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Jeg kan bare legge frem observasjoner fra denne byen, Agios Nikolaos, ikke helt typisk turistby, minner muligens på Nafplio i slikt henseende, det er en provinshovedstad. Imidlertid kan ingen forhindre at turistene setter sitt preg på byen fra påske til slutten av oktober. De fleste av dem kommer fra kalde land og søker solen.

Derfor kan vi i all anstendighets navn ikke sammenlikne oss med Paris eller Stockholm!

6 av byens beste tavernaer – restauranter ligger i området rundt en av bystrendene, Kitroplatia.

Mange Grekere kommer også hit for å spise, særlig på søndag. Det er ingen som reagerer over at turistene kommer opp fra standen og setter seg på restaurantene ”som de er”, bar overkropp ser du imidlertid sjelden. For øvrig forekommer alle varianter av mer eller mindre elegante ”påkledninger” eller mangel på sådanne. Det er ikke uvanlig at damer sitter i bikini, også grekerne! Familien til den lokale dyrlegen går på denne stranden ofte. Dyrlegefruen er alltid minimalt påkledd, dvs. shorts og bh. Det gjelder flere grekere. Kanskje vi er mindre formelle her i Agios Nikolaos?

Kommer du inn i sentrum av byen finner du muligens noe mer påkledning men det er INGEN her i byen som noensinne har reagert over turistenes antrekk! Jeg skal i løpet av dagen spørre ut 6 eller flere greske eiere av taverner kafeer og barer!

Grekerne er ikke så "prippene" som noen tror! De er GLADE i turistene sine!

De som "kler seg opp" til tavernabesøket er mest skandinavere!

Jeg skrev for et år siden i denne tråden:
Bare se på et gresk bryllup! Her finner du ALT, fra tyll og brokade til denim, "olabukser" !

Kom som du er og som du vill! Grekerne er IKKE problemet!

Senast redigerad av sven.kriti den 2009-06-28 klockan 10:16.
Svara med citat