Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-20, 17:50
maaraan maaraan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Resa med större barn på båtluff- ny på detta

Hej Sissi!
Jag har rest med barn i olika åldrar i flera år, det är enkelt och kul! Jag reser till Santorini 30/6 med yngste sonen som fyller 13 i juli.
Jag brukar inte förboka, det blir ofta dyrare då, men just i år har jag förbokat 3 nätter på Santorini när vi anländer. För ett dubbelrum betalar vi då 30 euro på Villa Georgia i Perissa.

Har ej bott just där förut, men de har pool och det önskade sig sonen!
Har dock bott i Perissa 2 ggr tidigare och trivs där.

Vi tänker fortsätta till vår favoritö Antiparos sen, där har jag inte förbokat, men kanske gör det eftersom vi har ställen vi bott på tidigare.

Det är ju högsässong i juli, men det är lite färre folk på öarna i år, så kanske priserna är lägre.

Jag tycker det är rätt kul att förhandla med rumsraggarna och man kan få en bra deal då.
Det jag alltid frågar efter är dusch, kylskåp och balkong. I bland kan det vara bra med en kokplatta så man kan koka en kastrull pasta för att dryga ut matkostnaderna.
Det som är dyrt att köpa i matbutikerna är mjölk, yoghurt, juice och pålägg.
Bröd är billigt.
Om man nöjer sig med enklare middagar ute är det inte så dyrt.

Naxos är en fin barnö, vi har bott flera gånger i Agio Prokopios, där finns det gott om rum att hyra.

Färjetabeller hittar du här: http://www.ferries.gr/bluestarferries/cyclades/

Svar på några frågor i alla fall!

Ha en fin resa och hör gärna av dig igen!

Marianne

Senast redigerad av Kalimera den 2009-06-30 klockan 11:04. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat