Ämne: Tavernor
Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-17, 20:29
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Tavernor

Citat:
Ursprungligen postat av Tallskog Visa inlägg
I juli åker jag till Sifnos för första gången efter att besökt andra ställen i Grekland fem gånger. Kommer att bo i Faros. Hur är det med tavernor i Faros? Läste någonstans att det var om inte brist så i alla fall ett utbud som var något begränsat. Finns det någon vänlig själ som har tips på en bra taverna?
Hej!

Kom hem just nyss (bokstavligen) och har inte ätit på tavernorna på Apokofto eller Fassolou, men däremot på de tre i Faros by och sammanfattningsvis kan jag bara säga att mitt intryck är att de suger. Uppenbarligen är smaken olika för Janne här brukar ju rekommendera Ouzeria Faros och den var allra, allra värst tyckte jag. Gillar man fisk kan den kanske vara ok men inte annars. Framförallt är personalen i mitt tycke något av det värsta jag upplevt i Grekland, inkastare på Rhodos och i Aten inräknade. Pratar du inte grekiska får du noll service och lika lite intresse, det är min uppfattning.

På Bar Gorgona, mittrestauranten åt jag en rätt bra Mastello en kväll, den kan rekommenderas.

Men låt inte detta förta dig. Sifnos är en fantastisk ö med underbara byar och havsutsikten från Georgia's rooms, granne med Aperanto som jag bodde på var fantastisk. Glifo beach i Faros ("andra" bystranden) tyckte jag var bäst på hela ön. Lugnet i byn var också väl beskrivet tycker jag. Tuppar som gal och byåsnan som skriar. Extra kul med getterna och fåren som kom ner mot stranden på kvällen!

Riktigt bra mat åt jag i Appolonia, på den övre av de två restauranter som ligger på gågatan vägg i vägg med varandra (de två som båda har takservering). Jag åt nötköttet i lergryta med fetaost och tomater och grejer, helt fantastiskt, rekommenderas varmt .

Resebrev kommer när jag sovit ut efter midsommar!
Svara med citat