Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63
Kunde du grekiska ?
|
Nej jag kan inte grekiska, men bokstäverna kan jag, så skyltar klarar jag av att läsa, och att det står Stafilos på den är ju ganska lätt att lista ut, särskilt om man vet att man är på väg ditåt
Citat:
Barn tar lite extra tid på sig vet ja, våra barn är stora nu.Vår dotter som är fyllda 20 år+jag går rätt raskt.
|
Vi är normalt ganska snabba vi också. Sonen var 14 och sprang redan då milen på strax över 45 min. Jag håller inte den farten dock

Men för oss handlade det inte bara om att komma fram till stranden utan minst lika mycket om att ha upplevelser på vägen. Då kan det ta tid!
Två andra synpunkter på det du skrivit i tidigare inlägg:
Jag tillhör dem som inte automatiskt tror på sånt jag "hört". Att vattnet i Skopelos stad skulle vara otjänligt tror jag till exempel inte alls på! Men rent var det inte, och inte var det trevligt att bada där heller, men för en simtur eller ett snabbt dopp är vattnet helt okej.
Det andra gäller det du citerar som du läst någonstans: Den som skrivit det verkar inte ha lagt mycket möda på att kolla upp sina uppgifter. Sånt där ska man ta för vad det är; någons känslobeskrivning av sina semesterupplevelser, men absolut ingen återgivning av hur det faktiskt är där.