Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-13, 18:04
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Hur gör ni med telefoner?

Jag kör med vodaphone kontantkort, kostar 5 € att införskaffa men det kräver dock att telefonen inte är operatörslåst. I de flesta kiosker / minimarkets köper jag sedan refillkort á 10 € som man lätt laddar telefonen med.
Med tele2 kostar det 4,70 kr att ringa sverige ( i alla fall med alla nät som är tillgängliga på Kreta) och 2.50 kr om någon från sverige ringer upp vilket ju kan bli en dyr historia om man är borta länge.
Såg på vodaphones hemsida att de går att förbeställa kontantort som skickas till sverige och att det finns specialerbjudande med kort som är gjorda för en eller 2 veckors användning. Man beställer alltså ett kort specifikt för den vecka eller veckor som man är borta som en engångstjänst. Vet man dock att man återvänder till grekland inom ett år ( vilket är gränsen för att ett vanligt kontantkort skall hållas aktivt) tycker jag det är bättre att använda sig av ett vanligt kontantkort, då har man ju dessutom samma nummer hela tiden vilket underlättar för nära och kära. Och jag antar att de flesta här har planer på att återvända så snart som möjligt eller...

Senast redigerad av litentuva den 2009-06-13 klockan 18:07. Anledning: tillägg ang abonemang, tele2
Svara med citat